Multipla I
Fiat Multipla I – został zaprezentowany w wersji koncepcyjnej w 1996 roku. Auto zbudowano na płycie podłogowej Fiata Bravo/Brava i w wersji produkcyjnej zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 1997 roku.
Bardzo charakterystyczny jest przód pojazdu, który można rozpoznać z daleka po charakterystycznych światłach drogowych. We wnętrzu znajduje się 6 przesuwanych foteli (w zależności od wersji) umieszczonych w 2 rzędach po 3 fotele (tylne fotele są wyjmowane). Wszystkie wskaźniki i manipulatory umieszczono nie tuż przed kierowcą ale nieco z boku, przed siedzeniem środkowego pasażera. Także dźwignię zmiany biegów umieszczono w innym miejscu niż w większości aut.
W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2000 model zajął 2. pozycję (za Toyotą Yaris).
W 2001 roku auto przeszło lekki facelifting.
Silniki
- Benzynowe:
- 1.6 16V 100 KM
- 1.6 16V 100 KM Bipower (napędzany benzyną i sprężonym gazem ziemnym)
- 1.6 16V 100 KM GPower (napędzany benzyną i LPG)
- 1.6 16V 95KM BluPower (napędzany wyłącznie sprężonym gazem ziemnym, wersję cechowały powiększone zbiorniki CNG)
- Diesla:
- 1.9 JTD 8V 105 KM
- 1.9 JTD 8V 110 KM
- 1.9 JTD 8V 115 KM
Ciekawostki
- W roku 1999 Multipla znalazła się jako eksponat na wystawie Different Roads w Muzeum Sztuki Współczesnej w Nowym Jorku.
- Według listy 50 najgorszych samochodów wszech czasów gazety Time, Fiat Multipla jest najgorszym modelem samochodu wyprodukowanym w 1998 roku.